SFO

Velkommen til SFO skoleåret 2023/2024

Hvordan gi beskjeder til SFO?

Trykk HER så får du opp beskrivelse med bilder.

Julebord med SFO

Før jul arrangerte SFO julebord for alle barn som går på SFO. Barna gledet seg i forkant og storkoste seg med fellesmåltid.

I rammeplanen for SFO står det "Måltidet er en daglig og hverdagsnær arena som handler om mer enn maten som spises. SFO bør legge til rette for måltidsglede med gode samtaler, deltakelse og opplevelse av fellesskap hos barna."

SFO 2023-24

Oppstart 17. august 2023

Velkommen til nytt skole- SFO år.

38 barn har fått plass ved Hellvik skolefritidsordning i år.

1.trinn:  10 jenter og 6 gutter.

2.trinn:  9 jenter og 7 gutter.

3.trinn:  1 jente og 2 gutter.

4.trinn:  3 gutter.

SFO er i år på skolen, i småtrinnet sine klasserom.

Åpningstiden er kl.0645 til skolestart og fra skoleslutt til kl. 1600.

Vi gleder oss til å møte dere, og ser fram til et spennende og innholdsrikt år!

SFO

Den viktigste oppgaven for oss som arbeider i SFO, er å skape trivsel, og gi barna et godt sosialt nettverk hos oss.

Derfor håper jeg at dere som foreldre er raske til å ta kontakt dersom barna gir uttrykk for at noe ikke er greit.

Da kan vi gripe tak i dette før det får utviklet seg.

Vi ser at vi nå bruker litt lengre tid ved måltidene, og ønsker derfor at de som skal spise frokost sammen med oss, møter senest kl.07.45. Da kan vi kose oss ved bordet og ha den "gode samtalen", uten at vi må mase om at de må skynde seg, for å gå på skolen.

Det virker som det er god harmoni i gruppa, og vi ser fram til å tilbringe skoleåret sammen med denne kjekke gjengen.

Håper på et godt samarbeid med hjemmet. Vi ønsker jo å gjøre det vi kan, for at barna skal ha det bra.

Margit Husby

Skal du søke om SFO-plass eller gjøre endringer på eksisterende tilbud, logg inn her med ID-porten:

skole.visma.com/eigersund.

Vedtekter

Her kan se de vedtekter som gjelder for skolefritidsordningen i Eigersund.

Postet av Sem J Hadland